De Stichting wil bevorderen dat Kwetsbare Jongeren kunnen deelnemen aan het sociale economische leven, zonder daarbij iemand uit te sluiten.

oie transparent

Wat biedt Stichting Nieuwe Kans ?

Door middel van intensieve begeleiding, trainingen en cursussen aan te bieden, krijgen de jongeren voldoende ervaring om in aanmerking te komen voor een reguliere arbeidsplaats. Door samenwerking met bedrijven en maatschappelijke organisaties uit de wijk worden ervaringsplaatsen gecreëerd. Bovendien willen wij door gezamenlijke activiteiten met omwonenden de vaardigheden van de deelnemers vergroten. En door alle leerdoelen die de jongeren aangeboden krijgen een toekomst kunnen opbouwen.

Het traject van maximaal 12 maanden zal in het teken staan van het opdoen van positieve werkervaringen in verschillende bedrijven in de verschillende segmenten. Tijdens het traject krijgen deze kwetsbare jongeren diverse trainingen en cursussen aangeboden, zoals BHV, HACCP en VCA etc. Door het aanbieden van deze cursussen, kunnen de jongeren diverse certificaten behalen en daarbij werken aan hun zelfvertrouwen en het vullen van hun eigen portfolio.

Met een goed gevuld portfolio zullen de kansen toenemen om bij een werkgever aan de slag te gaan. Hoe meer diploma’s en certificaten hoe meer kans je maakt op werk.

Stichting Nieuwe Kans zet zich ook in om bedrijven warm te maken om onze jongeren in dienst te nemen en werkervaring op te laten doen.